Üyelere Özel İndirim x Bugüne Özel İlk Alışverişinizde... Sepette %10 Ekstra İndirim Kod: 00VZ9UU5 Bakım Ürünlerinde Geçerlidir!
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
C Vitaminin Cilde Faydaları Nelerdir?
18.04.2024

C Vitaminin Cilde Faydaları Nelerdir?

Vitamin ve minerallerin alımı yetersiz ise vücutta bazı sinyaller gönderir ve ardından ciddi hastalıklar ortaya çıkabilir. Günümüzde C vitamininin yeterli seviyelere ulaşamadığı durumlar için birçok çeşit takviye ve serum geliştirilmiştir. C vitamini cildimiz ve vücudumuz için çok faydalıdır ve son yıllarda bakım ürünlerinde en popüler etken madde haline gelmiştir. Parlak, canlı ve genç bir cildin anahtarı olarak kabul edilir. Yaşlanmanın erken belirtilerini önlemede en etkili bileşenlerden biridir. Aynı zamanda güneş koruyucu ve retinoldür. Cilt bakımında C vitamini önemini ve diğer merak edilenleri yazımızda sizler için derledik.

Tüm Merak Edilenleri ile C Vitamini Serumu Cilde Faydaları

Yaşla birlikte genlerin ve çevresel faktörlerin etkisiyle cilt 20 yaşında sıkılığını ve elastikiyetini kaybetmeye başlayabilir. İnce çizgiler, koyu noktalar ve düzensiz tonlar sıklıkla ortaya çıkmaya başlar. C vitamini özünün kullanımı cilde gerekli vitamin desteğini sağlayabilir ve bu olumsuz görünümü en aza indirebilir. Cildin kendini yenileme sürecinde çok faydalıdır bu sebeple C vitamini ile cilt bakımı gerekli içeriklerdendir. İnsan vücudu sadece az miktarda suda çözünür vitamin tutar. Bu nedenle vücutta ihtiyaç duyulmayan fazladan C vitamini idrarla atılacaktır. Suda çözünen vitaminlerin bir kısmı vücudumuzda kalır. C vitamini kan basıncını düşürmeye yardımcı olabileceğinden, yüksek kan basıncını dengeleyebilir. Kış mevsiminde sıklıkla görülen hastalıklara karşı vücudun direncini artırmaya da yardımcı olur. Sağlıklı cildi destekleyen bir vitamin olduğu için var olan yaraların ve lekelerin hızla iyileşmesine yardımcı olur. Ayrıca besinlerden alınan demirin emilimini artırmaya yardımcı olur. Kolajen üretimi, dişlerin ve diş etlerinin normal işlevi için önemlidir. Ayrıca kan damarlarının normal fonksiyonu için önemli kolajen oluşumunu destekler. Genel sağlığa da büyük katkıda bulunur, lekesiz aydınlık görünümlü bir cilt için bakım rutinine mutlaka cilt için C vitamini serumu eklenmelidir.  C vitamini ayrıca antioksidan özellikleri ve hücre yapısını koruma özelliği sayesinde kanser önleyici etkilere de sahiptir. Yediğiniz yiyecek demir içeriyorsa, diyetinizi C vitamini ile desteklemek demir emilimini artıracaktır. Aynı zamanda güçlü bir antioksidan olarak hücreleri serbest radikal hasarından koruyabilir. Yüksek antioksidan kapasitesi nedeniyle DNA hasarını azalttığı ve güneş ışığı, sigara ve çevre kirliliğinin neden olduğu serbest radikallerin zararlı etkilerini ortadan kaldırmaya yardımcı olduğu yapılan klinik araştırmalar sonucu bulunmuştur.

Cilt için C Vitamini Serumu Ne İşe Yarar?

Diğer tüm vitaminler gibi, C vitamini eksikliği belirtileri vardır. C vitamini kolajen üretiminde önemlidir. Kolajen saç, cilt, kan damarları ve eklemlerin bağ dokularında yaygın olarak bulunur. Kuru, hasarlı cilt, yavaş yara iyileşmesi, ciltte kolay morarma ve diş eti kanaması C vitamini eksikliğinin en yaygın belirtileridir. Eğer besinlerden yeterince vitamin alamıyorsanız, takviye olarak vitamin içeren serumları kullanabilirsiniz. C vitamini serumu birçok yönden destekleyici bir rol oynayabilir. Cilt için birçok faydası vardır. Örneğin ciltteki ince çizgilerin görünümünün azalmasına yardımcı olur. Ayrıca cildin nem içeriğinin korunmasına yardımcı olur. Güneşten kaynaklanan düzensiz cilt tonunu düzenlemeye yardımcı olur ve sivilce oluşumunu azaltır. C vitamini cilt için düzenli kullanımda yararlı etkilerini gösterecektir. Serum formunda olanlar ise cildi yenilemeye ve parlak bir makyaj görünümü oluşturmaya yardımcı olur. Ayrıca serumların bir diğer özelliği ise ciltteki çatlakların azalma sürecini hızlandırır. Yorgunluk ve stresin neden olduğu göz tonu değişikliklerini ve şişmeyi azaltmaya yardımcı olur. Yeterli C vitamininiz yoksa cildinizin görünümü bozulabilir ve bu da düzensiz bir görünüme neden olabilir. Saç dökülmesi de meydana gelebilir. Vitamin eksikliği nedeniyle kafa derisinde parlak kırmızı görünebilir. Cilt kurur ve hasar görür, yara yavaş iyileşir, cilt kolayca morarır ve diş etleri kolayca kanar. C vitamini önemli bir vitamin ve antioksidandır, vücut onu güçlü ve sağlıklı kalmak için kullanır. C vitamini kemikleri, kasları ve kan damarlarını korumak için kullanılır. Hem cilt hem saç hem de genel sağlık açıdan vitamin içeren özellikle C vitamini içeren ürünlerin kişisel rutinlere eklenmesi olumlu açıdan fayda sağlayacaktır.

C Vitamini Serumu Cilde Nasıl Uygulanır?

C serum kullanmanın en önemli adımı serumu doğru yerde saklamaktır.  Serumu karanlık ve nem olmayan bir ortamda saklaması önerilir. Vitamin serumunu günlük bakımın bir parçası olarak eklenmelidir. Sabah ve akşam temiz cilt üzerine günde iki kez masaj şeklinde kullanılmalıdır. Nemlendiriciler kullanılmadan önce kullanılmalıdır, ancak takviyelerden sonra kullanılmalıdır. Vitamin serumu cilde ince bir şekilde uygulanmalıdır. Sık sık kullanarak etkisini en kısa sürede görebilirsiniz. C vitamini içeren cilt bakım ürünleri cilt tipine uygun olarak seçilmelidir. Serumlarının faydaları genellikle daha parlak ve daha parlak bir cilt içerir. Ayrıca ince çizgilerin, kırışıklıkların ve hiperpigmentasyonun görünümünü azaltarak daha eşit bir cilt tonu sağlayabilirler. C vitamini önemli bir vitamin ve antioksidandır, vücut onu güçlü ve sağlıklı kalmak için kullanır. Kemikleri, kasları ve kan damarlarını korumak için kullanılır; sebze ve meyvelerde, özellikle portakal ve diğer turunçgillerde doğal olarak bulunur. Bu önemli vitamin, C vitamini hapları ve C vitamini çiğnenebilir tabletler şeklinde doğal bir besin takviyesi olarak da mevcuttur. Çok faydalı bir besin olmasına rağmen, aç karnına alındığında en iyi emilir ve suda çözünür. İdeal olan kullanım önerisi ise sabah ilk iş yemeklerden 30-45 dakika önce C vitamini alınmasıdır. Bu sayede tüketeceğiniz diğer besinlerden de alacağınız vitamin ve mineral miktarını arttırabilirsiniz.

C Vitamininin Cilt için Faydaları

C vitamini vücut için çok faydalı bir vitamindir ve cilde etkisi de son derece önemlidir. C vitaminin faydalarını inceleyecek olursak;

• Cildin genç ve parlak görünmesine yardımcı olur.
  • Yorgun görünümü giderir.
  • Cilde ışıltı sağlar.
  • Kırışıklık, leke gibi cilt sorunlarının tedavisinde tercih edilir.
  • Peeling etkisi vardır.
  • Pürüzsüz cilt görünümüne kavuşulmasına yardımcı olur.
  • Göz altında oluşan morlukların azalmasında etkilidir.
  • Esnek bir cilt sağlar.
  • Kemik, kas ve kan damarlarını korur.
  • Antioksidan özelliği taşır.
  • Saç derisi ve saç sağlığını iyileştirir.

C vitamini içeren serumlar kullanarak cildinizin daha parlak, eşit tonlu görünmesini sağlayabilirsiniz. Askorbik asit olan saf C vitamini sayesinde ciltteki ince çizgilerin, kırışıklıkların ve lekelerin görünümünün azalmasına yardımcı olur. C vitamininin cilde verdiği zarar dikkat edilmesi gereken bir noktadır. C vitamini asidik bir bileşen olduğu için cilt üzerinde mikro peeling etkisi olacaktır. Bu nedenle C vitamini serumu kullanırken gün içerisinde en az SPF 20 güneş koruyucu kullanmalısınız. Aksi takdirde cildinizde lekeler bırakabilirsiniz. Ayrıca güneş koruyucu ile birlikte kullanıldığında C vitamini iyi bir antioksidandır ve cilde zarar vermez. Bu faydalarından dolayı C vitamini cilt bakımı rutinlerinin vazgeçilmez bir adımı haline gelmiştir.

C Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

C vitamini doğal olarak alabileceğiniz birçok besin bulunmaktadır. Bu besinlerden birkaç tanesine örnek aşağıdaki gibidir.

• Portakal
  • Çilek
  • Kivi
  • Biber
  • Brokoli
  • Siyah frenk üzümü
  • Kırmızı biber
  • Lahana
  • Kuşburnu
  • Karnabahar
  • Yeşil yapraklı sebzeler
  • Domates
  • Ananas
  • Karalahana

Yukarıdaki besinler sayesinde doğal olarak C vitamini takviyesi alabilirsiniz.

Hint Yağı: Doğanın Mucizevi Güzellik Sırrı

Hint yağı, eski dönemlerden beri özellikle geleneksel tıp için tercih edilen bir yağ. Kozmetik amaçlar ile kullanılan bu yağ, saç başta olmak üzere cilt, kaş ve kirpik bakımı gibi pek çok farklı amaç için kullanılıyor.

10.05.2024
Günlük Vitamin İlaçları: Hangi Takviyeler Gerçekten Gerekli?

Vitamin ilaçları kişinin kendini daha sağlıklı ve zinde hissetmesine yardımcı oluyor. Hayatın belirli dönemlerinde normalden daha yorgun hissetmek ve dinleniyor olmanıza rağmen yorgunluğunu üzerinizden atamamak pek çok kişi tarafından karşılaşılan bir problem.

09.05.2024
Sigarayı Bırakmakta Nikotin Sakızının Rolü

Nikotin sakızı sigara bırakma yöntemleri arasında yer alan yöntemlerden ve sigarayı bırakmak isteyen kişilerin en çok tercih ettiği ürünlerden biri. Yoğunluğu 2 ile 4 miligram arasında değişiklik gösteren ve nikotin içeren bu sakız türü sigarayı bırakma sürecinde bireylere oldukça yardımcı oluyor.

06.05.2024
Rahatlatıcı El Masajı Teknikleri ve Faydaları

El masajı çok sayıda faydası ile herkesin mutlaka yaptırması gereken masajlardan biri. Masajın ne kadar rahatlatıcı olduğu herkes tarafından bilinen bir gerçek.

03.05.2024
Ayak Kokusunu Nasıl Önleyebilirim?

Ayaklarınıza her zaman için gerekli bakımı yapabilecek olan Scholl ayak bakım ürünleri fiyatlarını evdeeczane.com adresinde bulabilirsiniz

Diyet Yapmak Sağlıklı Mıdır

Kişi, diyet yapmanın sağlıklı olup olmadığının kararını vermeden önce diyetin gerçekten ne...

23.04.2024
Cilt Bakım Ürünlerinin Önemi Nedir?

Herkesin cildi farklı bir yapıya sahiptir ve bu yüzden cildimiz için özellikle üretilmiş cilt bakım ürünlerini kullanmak günlük hayatımızda yapacağımız en iyi seçimlerden biridir.

5 Adımda Kolajen Kullanımı

Kolajen; adı çoğunlukla cilt sağlığı ile beraber anılan ve aslında insan vücudu için çok önemli olan yapısal bir proteindir. Vücudunun yapı iskelesinin hammaddesi olarak nitelendirilebilecek...